Tunturi-Lapissa on tutkitusti maailman puhtain ilma. Puhdas ilma on symboli herkälle luonnolle ja ilmakehälle, joihin kohdistuu valtavat paineet ilmastonmuutoksen ja luontokadon myötä. Uudella The Purest Air –brändillä viestitään puhtaan ilman tärkeydestä ja valintojen merkityksestä. Brändi yhdistää vastuullisen ajattelun, inspiraation ja tieteellisen faktan, joista puhtaan ilman kokemus muodostuu.
– Brändin avulla haluamme popularisoida Ilmatieteen laitoksen Pallas-Yllästunturin kansallispuistossa sijaitsevan mittausasemaverkoston tuottaman datan kiinnostavaksi ja helposti jaettavaksi tiedoksi sekä saattaa se kohde- ja käyttäjäryhmien, kuten matkailijoiden ja alueen yritysten hyödynnettäväksi, projektikoordinaattori Jesse Köri kertoo.
Tieto on koottu uudelle The Purest Air -sivustolle osoitteeseen www.discovermuonio.fi/thepurestair. Sivusto aukesi keskiviikkona 18. tammikuuta ja se lanseerataan samalla viikolla Helsingissä Matka 2023 -messuilla.
– Brändi näkyy jatkossa alueen matkailuyhdistyksen viestinnässä, tapahtumissa ja toivottavasti myös osana Tunturi-Lapin alueen yrittäjien omaa vastuullista viestintää, Köri toteaa.
Brändin ja visuaalisen ilmeen on suunnitellut rovaniemeläinen mainostoimisto Flatlight Creative House. The Purest Air -sivusto ja sometilit ovat osa Arktista imua puhtaasta ilmasta- ja Pk-yritysten digipalveluekosysteemistä ja tiedolla johtamisesta vipuvoimaa koronasta selviytymiseen – hankkeita, jotka ovat Muonion kunnan, Ilmatieteen laitoksen, Metsähallituksen luontopalveluiden ja Lapin AMK:n toteuttamat yhteishankkeet. Hankkeita rahoittavat Euroopan aluekehitysrahasto, Vipuvoimaa EU:lta 2014–2020 ja Lapin Liitto.
Viimeisimmät kommentit